Tomek Borowka: "Türkiye'nin bu yükselişi tesadüf değil"
Yayınlanma Tarihi 20 Kasım 2025 Per 10:29
Güncelleme Tarihi 20 Kasım 2025 Per 13:32
Güncelleme Tarihi 20 Kasım 2025 Per 13:31
Valorant Challengers & Game Changers EMEA Sorumlusu Tomek Borowka, Türkiye’nin bölgedeki liderliği ve potansiyeliyle ilgili övgü dolu ifadeler kullandı.
Güney Kore’de düzenlenecek olan Valorant Game Changers şampiyonası öncesi beIN SPORTS Türkiye’ye konuşan Borowka, "Valorant dünyasında gözler 2026’ya çevrilirken Türkiye, EMEA Valorant ekosisteminin kalbi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Riot Games verilerine göre, 2025 yılında VCT Emea ligindeki oyuncuların neredeyse dörtte biri Türklerden oluşacak. Bu yükseliş bir tesadüf değil" diye konuştu.
Tomek Borowka'nın açıklamalarının tamamı şöyle:
1. Türkiye, EMEA VALORANT ekosisteminin en etkili bölgelerinden biri haline geldi. Riot'un bakış açısıyla, Türkiye'yi çekirdek bir bölgeye dönüştüren ve nihayetinde 2025'te VCT EMEA oyuncularının neredeyse dörtte birinin Türk olmasını sağlayan kilit dönüm noktaları nelerdi?
Türkiye’nin yükselişi aslında yıllardır süregelen bir süreç. Beni en çok etkileyen şey; izlenme oranları, yetenek gelişimi ve rekabet etrafındaki saf tutku açısından bölgenin ne kadar istikrarlı bir şekilde kendini gösterdiğidir. Türk takımları her sezon üst düzey yetenekler çıkardı ve 2021'de en büyük küresel turnuvamız olan ilk Champions'ı kazanan Mehmet "cNed" İpek gibi uluslararası sahnede büyük anlar yaşattı.
Bölgedeki enerji gerçekten elektrik gibi; yerel taraftarların gerçekten özel bir atmosfer yarattığı İstanbul'daki Champions 2022'yi hatırlıyorum. Özellikle de Fnatic oyuncusu Emir "Alfajer" Beder sahnedeyken... Henüz 17 yaşında ilk Champions deneyimini yaşayan kendi evlatlarına tribünlerin gösterdiği destek inanılmazdı. Türkiye'nin yetiştirdiği saf yetenek ve yıllardır gösterilen inanılmaz taraftar desteği, bölgenin itibarını sağlamlaştırmaya gerçekten yardımcı oldu. Tüm bunları göz önüne alınca, bu kadar çok VCT EMEA oyuncusunun Türkiye'den gelmesi sürpriz değil.
2. Türk oyuncu kitlesinin tutkusu EMEA genelinde biliniyor. Türkiye'de VALORANT'ın büyümesini en çok hızlandıran topluluk davranışları, kültürel faktörler veya yerel trendler nelerdir?
Türk VALORANT topluluğu gerçekten EMEA'daki en canlı ve en etkileşimli topluluklardan biri. Türkiye'de gördüğünüz şey, sadece izlemeyen, aynı zamanda katılan bir hayran kitlesi. Etkinliklerde Türk takımlarını ve oyuncularını destekliyorlar, herhangi bir büyük spor organizasyonuna rakip olacak bir atmosfer yaratıyorlar ki bu da rekabetin gelişmesine gerçekten yardımcı oluyor. Game Changers 3. Aşama Finalleri için Türkiye'ye dönmemizin ana nedenlerinden biri buydu. Hayranlar o kadar tutkulu ki; 2024'te ilk LAN finallerini orada düzenlediğimizde oyuncular için harika bir deneyim olmuştu! Sahip oldukları gurur duygusu, VALORANT espor ekosistemini geliştirmeye ve büyütmeye devam edecek ortak bir rekabetçi deneyim yaratıyor.
Özel olan şey, bu etkinin esporun ötesine geçmesi. Türkiye, oyunun içinde de VALORANT'ı şekillendirdi; Fade, bölgenin kimliğinin ve yaratıcılığının daha geniş oyuncu topluluğunu nasıl etkilediğinin en net örneklerinden biri. Oyuncular, hayranlar ve oyunun kendisi arasındaki bu bağ, Türkiye'nin topluluğumuzda bu kadar önemli bir güç olmaya devam etmesinin büyük bir parçası.
3. İstanbul'da düzenlenen ve kapalı gişe oynanan Game Changers EMEA 3. Aşama Finali ile Vania'nın kupayı kendi evinde kaldırması belirleyici anlardı. Bu başarılar görünürlüğü, rol model gelişimini ve Türkiye'deki kadın ekosistemine olan genel ilgiyi nasıl etkiledi?
Tamamen dolu bir mekan ve yerel bir şampiyon, Türkiye'de ve tüm EMEA'da kadın esporu için gerçek bir görünürlük anı yarattı. Game Changers, kadınların rekabet etmesi ve gelişmesi için güvenli, yapılandırılmış yollar yaratmak üzerine kurulu; İstanbul'daki ESA Arena'da düzenlenen Game Changers 3. Aşama Finali gibi etkinlikler, bu yola baş koymak isteyen oyunculara güçlü bir mesaj gönderiyor. Game Changers'ın başladığı 2021'den bu yana, istekli oyunculardan daha fazla ilgi, daha fazla topluluk diyaloğu ve kadınların ekosistem içinde neler başarabileceğine dair daha fazla inanç gördük. Bu, bölge için belirleyici bir andı ve hepimiz için yılın en önemli olaylarından biriydi.
Gelecek yıla bakıldığında, kadınların VALORANT'ta rekabet etmeleri ve parlamaları için daha da fazla fırsat yaratmayı planlıyoruz. Game Changers EMEA için heyecan verici şeyler yolda; oyuncuların neler yapabileceklerini göstermeleri için daha fazla şans getiren yeni turnuvalar olacak. Türk hayranların Game Changers'a ne kadar yatırım yaptığını biliyoruz, bu yüzden bu enerjiyi geleceğe taşımak için heyecanlıyız!
4. Champions Paris 2025 için düzenlenen İstanbul Fan Festivali güçlü bir katılım ve etkileşim gördü. Etkinlikten çıkarılan ana dersler nelerdi ve bunlar Türkiye'deki gelecekteki VALORANT girişimlerine nasıl yön verecek?
Fan Festivali, zaten hissettiğimiz bir şeyin altını çizdi: Türk hayranlar küresel VALORANT hikayesinin bir parçası olmayı seviyor. Enerji, iki gün boyunca iki binden fazla katılımcının gelmesi, insanların deneyimle etkileşim kurma biçimi; yüz yüze etkinliklerin Türkiye'de inanılmaz derecede güçlü bir yankı bulduğunun açık bir işaretiydi. Festival cosplay yarışmaları, turnuvalar, birlikte izleme etkinlikleri (co-streams), resmi ürünler ve alan içi aktivasyonlarla elektrik doluydu. Bu sadece iştahı gösteriyor: Hayranlar, etkinlik kendi topraklarında gerçekleşmiyor olsa bile bir araya gelmek, kutlamak ve daha geniş topluluğa bağlı hissetmek için fırsatlar istiyor. Bu, geleceği düşünürken bizim için güçlü bir içgörü. Türkiye'ye daha fazla topluluk etkinliği, içerik üreticisi anları ve hayran etkileşim noktaları getirmenin yollarını aramaya devam edeceğiz, çünkü bunun hem hayranlar hem de oyuncular için ne kadar önemli olduğunu biliyoruz.
5. Ascension zaferlerinin ardından 2026'da iki Türk takımının daha VCT EMEA'ya katılmasıyla birlikte, ligin rekabet ortamı ve Türkiye'nin geniş VALORANT ekosistemi üzerinde nasıl bir etki bekliyorsunuz?
VCT EMEA 2026'da Türk takımlarının sayısı dörde yükselecek (BBL Esports, FUT Esports ve Ascension 2025 mezunları PCIFIC ve ULF Esports); bu, on iki takımdan oluşan ligdeki en yüksek bölgesel temsil oranı. ULF'in hikayesi özellikle çok özel; sadece bir yılda Premier'den VCT EMEA'ya yükseldiler. Türkiye'deki diğer yarışmacılara kesinlikle ilham verecek rüya gibi bir profesyonelliğe giden yol... Yetenek ve çok çalışmayla her şeyin mümkün olduğunu gösterdiler.
Kesinlikle daha fazla Türk oyuncunun ve Türk takımının bölgenin sunduğu en iyilere karşı rekabet ettiğini, hatta küresel etkinliklerde mücadele ettiğini görmeyi bekleyebiliriz. Birçoğu önceki yıllarda rekabetçi başarılar elde etmiş olsa da, temsiliyetteki bu artış, bölgenin spordaki en yüksek zirvelere ulaşması için en güçlü anını temsil ediyor.
6. Riot, sürdürülebilir bir profesyonel oyuncu havuzu sağlamak adına genç Türk yetenekleri belirlemek, onlara rehberlik etmek ve geliştirmek için hangi girişimlere öncelik veriyor?
VALORANT espor ekosistemimiz, genç yeteneklerin gelişmesine ve kendilerini dünyanın en iyi VALORANT oyuncuları arasında kanıtlamalarına olanak tanıyacak şekilde en baştan tasarlandı. Oyun içi Premier sistemimiz, oyuncuların güçlü performanslarla doğrudan Challengers'a hak kazanmalarını sağlıyor; Challengers ise VCT EMEA gibi Uluslararası Liglerimizin hemen altında yer alıyor. 2026'da Challengers takımları, sezonun ilerleyen kısımlarında (2. Aşama) doğrudan VCT EMEA takımlarıyla karşılaşabilecek ve bölgemizdeki en iyilere karşı kendilerini kanıtlayabilirlerse en büyük küresel sahne olan Champions'a yükselebilecekler; bu da en tepeye çıkmak için daha fazla fırsat yaratıyor.
Bu yapılar ve takımların bölgeye yaptığı güçlü yatırımlar sayesinde, yükselen yıldızların parlaması için güçlü bir geçiş yolu inşa ettik. Mert "Wo0t" Alkan ve Enes "RieNs" Ecirli gibi yetenekli Türk oyunculardan oluşan bir dalga son yıllarda yukarı tırmandı; her ikisi de Team Heretics tarafından transfer edilmeden önce 2022-23'te Challengers Türkiye: Birlik'te mücadele etti.
7. Türkiye'nin bölgedeki etkisi büyürken, lig yapılarının, takvimin uyarlanması veya Türk topluluğunun ihtiyaçlarıyla daha iyi örtüşmesi için yerelleştirilmiş programların tanıtılması konusunda devam eden görüşmeler var mı?
Riot olarak hem sporu izleyenler hem de en tepeye yükselmek isteyenler için tüm oyuncuları desteklemenin en iyi yollarını sürekli olarak değerlendiriyoruz. Lig yapısı ve takvim planlaması her yıl değerlendirmelerimizin merkezinde yer alıyor; takımların rekabet etmesi ve hayranların izlemesi için en heyecan verici formatı oluşturmak adına gelecek sezonlar için her yıl değişiklikler yapılıyor.
Ortağımız ESA Esports iş birliğiyle yürütülen Challengers Türkiye: Birlik, en iyi Türk oyuncuların birbirlerine karşı rekabet etmelerini sağlayan ve küresel çapta en iyi oyunculara karşı oynamak üzere Uluslararası Liglere geçiş fırsatı sunan yerelleştirilmiş bir program olarak hizmet veriyor.
8. 2025'in ötesine bakıldığında, Riot Türk oyuncuların ve organizasyonların küresel sahnede rekabet etmesini nasıl öngörüyor ve uluslararası başarıya ulaşmak için hangi stratejik yatırımlar veya politikalar kritik olacak?
PCIFIC ve ULF Esports'un VCT EMEA'ya katılmaya hak kazandığı Ascension'daki başarılarının ardından Türkiye için gelecek son derece parlak görünüyor. Her iki takım da tamamen Türk kadrolara sahipti ve önümüzdeki sezon Türkiye'nin VCT EMEA'da en çok temsil edilen bölgelerden biri olmasını bekliyoruz. Türk oyuncu Emir "Alfajer" Beder (Fnatic), henüz 20 yaşında olmasına rağmen son üç yılda São Paulo (LOCK//IN) ve Tokyo'yu (Masters) kazanmanın yanı sıra iki küresel Büyük Final (Masters Toronto ve Champions 2025 Paris) oynayarak küresel sahnedeki rekabetçi başarının parlayan bir örneğidir. Türkiye VALORANT esporunda lider bir bölge olarak daha da büyümeye devam ederken, bu hikayelerin giderek çoğaldığını görmeyi dört gözle bekliyoruz.