Taraftarın gücü!

Video yükleniyor...

27 Mayıs 2013'te, Everton, yeni sezon forması ile birlikte, yenilenen takım armasının da lansmanını yaptı. Ve hiç beklemedikleri bir tepkiyle karşılaştılar.

Yenilenen arma tasarımı, Everton taraftarları tarafından sert eleştirilere neden oldu. İnternet üzerinden bir imza kampanyası açıldı ve 48 saat içerisinde 16 bin protesto imzası toplandı. Kısa sürede imza sayısı 22 bine ulaştı. Everton yönetimi için büyük bir şok olmuştu.

Kulüp pes etti ve resmi bir özür yayınlandı. En kısa sürede tüm taraftarların kabul edeceği bir arma hazırlanacağı açıklandı. Ve bu söylediklerinde son derece ciddiydiler.

200 bin taraftarın katıldığı bir araştırma yaptılar. Eski armada en beğenilen özellikler ve yeni armada hangi öğeye karşı çıktıklarını sordular.

Taraftarlar, eski armada bulunan Everton mottosu, Türkçesi, "Sadece en iyi yeterince iyidir" anlamına gelen "Nil satis nisi optimum"un mutlaka kullanılmasını istedi. Mavinin tonundan, Everton tepesindeki Prince Rupert Kulesi'nin çizimine kadar tüm detaylar üzerine taraftarların fikirleri alındı.

23 Eylül'de Everton kulübü, yapılan araştırmadan çıkan sonuçlar üzerinden 3 arma alternatifi hazırladı ve taraftarların oylamasına sundu. Kulübün bilet veri tabanında adı bulunan ve resmi taraftar kulüpleri Foreverton ve Evertonia'ya üyeliği bulunan taraftarların verdiği oyların %78,18'ini alan A seçeneği, Everton'un yeni arması olarak seçildi.

Everton, örneğine az rastlanır bir uygulama gerçekleştirdi. Kulübün en önemli değerlerinden birini taraftarlarıyla ortak bir çalışma ile hazırladı. Taraftarın "arman için oyna" çağrısı, Everton tribünleri için artık, gerçek anlamda "Bizim için oyna" demek...