Formula 1’de heyecan başlıyor
Yayınlanma Tarihi 25 Mart 2021 Per 10:57
Güncelleme Tarihi 26 Mart 2021 Cum 20:40
Güncelleme Tarihi 26 Mart 2021 Cum 07:11
Güncelleme Tarihi 25 Mart 2021 Per 11:18
Güncelleme Tarihi 25 Mart 2021 Per 10:57
Güncelleme Tarihi 25 Mart 2021 Per 10:57
Kontaklar çevriliyor, 5 kırmızı ışık bir bir yanıyor ve motor sporlarının zirvesi Formula 1 yeniden başlıyor! İlk kez getirilen kurallar ve yapılan birçok yenilikle birlikte tarihi bir sezon olması beklenen F1 2021 öncesi takımlardaki ve şampiyonadaki son gelişmeleri tr.beinsports.com'dan Musa Cankat Koç kaleme aldı...
Küresel salgın nedeniyle Formula 1’de zorlu bir sezon geride kalırken, diğer tüm spor branşlarındaki müsabakalar gibi Formula 1 yarışları da bu salgından olumsuz yönde etkilendi ve yarış takvimi de büyük ölçüde değişti. Yarışlara ilk defa ev sahipliği yapan pistler olduğu gibi geçmiş yıllarda F1 yarışlarına sahne olan bazı pistler geri döndü. Bu pistlerden biri de İstanbul Park’tı. Tam 9 yıl aradan sonra Formula 1 takvimine bir defaya mahsus geri dönüldü. 2020 sezonu İngiliz pilot Lewis Hamilton’ın, kariyerinin 7. şampiyonluğuyla zor da olsa 13 Aralık’ta tamamlandı. Hamilton, üst üste 5. toplamdaysa 7. şampiyonluğunu elde ederek, ‘en çok şampiyon olan pilot’ unvanını elinde bulunduran Alman pilot Michael Schumacher’e bu alanda ortak oldu.
2020 sezonundan sonra artık gözler 2021 sezonunda. Koronavirüs salgını gölgesinde yeni sezon heyecanı bu hafta başlıyor. Motor sporlarının gözde organizasyonu için start 26 Mart’taki ilk antrenman turlarıyla verilecek. Dokuz ay sürecek olan zorlu maraton öncesi tüm detaylar sizlerle.
Takımlar ve Pilotlar
Bu sezonun da doğal favorisi konumundaki Alman Mercedes AMG-Petronas takımında büyük değişiklikler olmadı.

Sözleşmesi devam eden Vatteri Bottas ve geçtiğimiz ay bir yıllık kontrata imza atan dünya şampiyonu Lewis Hamilton, bu sezon Alman ekibi için mücadele etmeye devam edecek.

Sözleşmesi devam eden Vatteri Bottas ve geçtiğimiz ay bir yıllık kontrata imza atan dünya şampiyonu Lewis Hamilton, bu sezon Alman ekibi için mücadele etmeye devam edecek.
2014’ten bu yana her sezonu Mercedes ve Ferrari takımlarının gerisinde tamamlayan RedBull Racing, geçtiğimiz sezon belki de 'hak ettiği' ikinciliği aldı.

Ferrari takımındaki düşüşü fırsata çeviren Avusturya ekibi, Honda motoruyla olan ortaklığını ikincilikle taçlandırdı. Ancak Kırmızı Boğalar için yeni sezonda yeni bir hedef bulunuyor; Mercedes takımına puan olarak daha çok yaklaşmak. Geçen seneye göre daha fazla yarış kazanarak Mercedes ile şampiyonluk yarışını son haftalara kadar sürdürmek isteyen RedBull takımı, Max Verstappen ve Sergio Perez ile çıtayı biraz daha yükseltmeye çalışacak. Verstappen'in ardından 2. pilot konumunda olan Pierre Gasly ve Alexander Albon’dan beklediği performansı alamayan RedBull'da, bu sezon bayrağı devralan isim deneyimli sürücü Sergio Perez oldu. Racing Point ile geçen yıl iyi bir sezon geçiren Meksikalı pilot ile yapılan anlaşma takımdan beklentileri artırdı.

Ferrari takımındaki düşüşü fırsata çeviren Avusturya ekibi, Honda motoruyla olan ortaklığını ikincilikle taçlandırdı. Ancak Kırmızı Boğalar için yeni sezonda yeni bir hedef bulunuyor; Mercedes takımına puan olarak daha çok yaklaşmak. Geçen seneye göre daha fazla yarış kazanarak Mercedes ile şampiyonluk yarışını son haftalara kadar sürdürmek isteyen RedBull takımı, Max Verstappen ve Sergio Perez ile çıtayı biraz daha yükseltmeye çalışacak. Verstappen'in ardından 2. pilot konumunda olan Pierre Gasly ve Alexander Albon’dan beklediği performansı alamayan RedBull'da, bu sezon bayrağı devralan isim deneyimli sürücü Sergio Perez oldu. Racing Point ile geçen yıl iyi bir sezon geçiren Meksikalı pilot ile yapılan anlaşma takımdan beklentileri artırdı.
Üst ve Orta Sıralardaki Heyecan Nefes Kesecek!
Geride bıraktığımız sezonu 3. sırada bitiren İngiliz McLaren takımı da sürücü koltuğunda değişikliğe gitti.

İspanyol pilotu Carlos Sainz’ı Ferrari’ye kaptıran İngiliz takımı, pistin deneyimli ve eğlenceli yüzü Daniel Ricciardo ile sözleşme imzaladı. Bu anlaşma büyük heyecan yaratırken takımdan beklentiyi artıran bir diğer gelişme de motor tedarikinde yaşandı. Renault ile anlaşma yenilemeyen takım, artık motorunu Mercedes’ten temin edecek. Ricciardo ve Norris ikilisiyle sezona başlayacak McLaren’de yeni motorla tek hedef yine ilk üçü zorlamak.

İspanyol pilotu Carlos Sainz’ı Ferrari’ye kaptıran İngiliz takımı, pistin deneyimli ve eğlenceli yüzü Daniel Ricciardo ile sözleşme imzaladı. Bu anlaşma büyük heyecan yaratırken takımdan beklentiyi artıran bir diğer gelişme de motor tedarikinde yaşandı. Renault ile anlaşma yenilemeyen takım, artık motorunu Mercedes’ten temin edecek. Ricciardo ve Norris ikilisiyle sezona başlayacak McLaren’de yeni motorla tek hedef yine ilk üçü zorlamak.
Geçen sezonun çıkış gösteren bir diğer takımı olan Racing Point artık yoluna Aston Martin adıyla devam edecek. Böylece İngiliz takımı yıllar sonra Formula 1’e geri dönmüş oldu.

Yeni adı ve yeni araç görünümüyle büyük heyecan uyandıran Aston Martin’in bir diğer heyecan uyandıran hamlesi de Alman pilot Sebastian Vettel’le anlaşması oldu. Geçtiğimiz sezonun sonlarına doğru Ferrari’den ayrılacağını açıklayan dünya şampiyonu Alman pilot, Aston Martin takımıyla yeni bir maceraya atılacağını aylar öncesinden duyurmuştu. Kanadalı pilot Lance Stroll ve dört kez dünya şampiyonu olan Alman Sebastian Vettel’in, Mercedes motorlu yeni Aston Martin takımındaki performansları merak uyandırıyor.

Yeni adı ve yeni araç görünümüyle büyük heyecan uyandıran Aston Martin’in bir diğer heyecan uyandıran hamlesi de Alman pilot Sebastian Vettel’le anlaşması oldu. Geçtiğimiz sezonun sonlarına doğru Ferrari’den ayrılacağını açıklayan dünya şampiyonu Alman pilot, Aston Martin takımıyla yeni bir maceraya atılacağını aylar öncesinden duyurmuştu. Kanadalı pilot Lance Stroll ve dört kez dünya şampiyonu olan Alman Sebastian Vettel’in, Mercedes motorlu yeni Aston Martin takımındaki performansları merak uyandırıyor.
Formula 1’de en geniş taraftar kitlesine sahip Ferrari, son kez dünya şampiyonu olduğu 2007 yılından itibaren her sezon olduğu gibi geçen sezon da büyük hayal kırıklığı yarattı.

Takımlar şampiyonasını ilk beş içinde bitiremeyen Ferrari, sezon boyunca eleştiri oklarının hedefiydi. Vettel’in altı yıllık Ferrari kariyerini bitireceğini duyurmasından sonra McLaren’in genç yıldız adayı Carlos Sainz ile anlaşan Scuderia Ferrari, genç bir ikiliyle yola devam etme kararı almış oldu. Bu karar ile İtalyanlar, yıllar sonra ilk defa kariyerinde şampiyonluğu olmayan bir pilot ikilisiyle sezona başlayacak. Kırmızılarda hayaller büyük olsa bile beklentiler oldukça düşük. Motor performansı konusunda Mercedes, Honda ve Renault motorlarının gerisinde kalan Kırmızılarda hedef; Leclerc ve Sainz ikilisi ise tekrar ilk üç yarışı içinde kalabilmek.

Takımlar şampiyonasını ilk beş içinde bitiremeyen Ferrari, sezon boyunca eleştiri oklarının hedefiydi. Vettel’in altı yıllık Ferrari kariyerini bitireceğini duyurmasından sonra McLaren’in genç yıldız adayı Carlos Sainz ile anlaşan Scuderia Ferrari, genç bir ikiliyle yola devam etme kararı almış oldu. Bu karar ile İtalyanlar, yıllar sonra ilk defa kariyerinde şampiyonluğu olmayan bir pilot ikilisiyle sezona başlayacak. Kırmızılarda hayaller büyük olsa bile beklentiler oldukça düşük. Motor performansı konusunda Mercedes, Honda ve Renault motorlarının gerisinde kalan Kırmızılarda hedef; Leclerc ve Sainz ikilisi ise tekrar ilk üç yarışı içinde kalabilmek.
Geçtiğimiz yılı 5. sırada bitiren Renault, radikal bir karar alarak isim ve yönetim değişikliğine gitti. Fransız firmanın spor otomobil üretici markası olan Alphine, artık Renault'nun Formula 1’deki yeni takımının ismi olacak.

Takım ve yönetim değişikliğine ek olarak pilot ikilisinde de bir değişikliğe gidildi. Ricciardo’nun McLaren’e gidişinin ardından boşalan koltuğa, duble dünya şampiyonu İspanyol pilot Fernando Alonso getirildi. 2005 ve 2006 yıllarında şampiyonluk yaşadığı Alonso ile tam 14 yıl aradan sonra yolları tekrar birleştirme kararı alan Alphine için ilk hedef, orta sıralardaki mücadelede daha güçlü bir hale gelebilmek.

Takım ve yönetim değişikliğine ek olarak pilot ikilisinde de bir değişikliğe gidildi. Ricciardo’nun McLaren’e gidişinin ardından boşalan koltuğa, duble dünya şampiyonu İspanyol pilot Fernando Alonso getirildi. 2005 ve 2006 yıllarında şampiyonluk yaşadığı Alonso ile tam 14 yıl aradan sonra yolları tekrar birleştirme kararı alan Alphine için ilk hedef, orta sıralardaki mücadelede daha güçlü bir hale gelebilmek.
Alt Sıralardaki Mücadele de Heyecanla Bekleniyor
Göreceli olarak alt sıra takımları olan Alfa Romeo, AlphaTauri, Haas ve Williams dörtlüsünde ismi ya da pilotu değişmeyen tek takım Alfa Romeo oldu. İtalyan fabrikalı İsviçre takımı, bu sezonda da Kimi Räikkönen-Antonio Giovinazzi ikilisiyle devam edecek.

Alfa Romeo gibi Ferrari motoru kullanan Amerikan takımı Haas ise en büyük değişimin yaşandığı takım olabilir. Yeni sponsoru Rus şirket Uralkali’nin takımın araç tasarımını büyük ölçüde değiştirmesi dikkat çeken ilk nokta oldu. Ayrıca birkaç sezondur umduğunu bulamadığı Romain Grosjean ve Kevin Magnussen ile yollarını ayıran takım, yeni bir pilot ikilisiyle yola devam edecek.

Rus Nikita Mazepin ve efsane Alman pilot Michael Schumacher’in oğlu Mick Schumacher ile anlaşan Haas, gridin en tecrübesiz pilot ikilisi ile yeni sezona başlayacak.

Alfa Romeo gibi Ferrari motoru kullanan Amerikan takımı Haas ise en büyük değişimin yaşandığı takım olabilir. Yeni sponsoru Rus şirket Uralkali’nin takımın araç tasarımını büyük ölçüde değiştirmesi dikkat çeken ilk nokta oldu. Ayrıca birkaç sezondur umduğunu bulamadığı Romain Grosjean ve Kevin Magnussen ile yollarını ayıran takım, yeni bir pilot ikilisiyle yola devam edecek.

Rus Nikita Mazepin ve efsane Alman pilot Michael Schumacher’in oğlu Mick Schumacher ile anlaşan Haas, gridin en tecrübesiz pilot ikilisi ile yeni sezona başlayacak.
RedBull’un pilot takımı görünümdeki Alpha Tauri ise Daniil Kvyat’tan boşalan koltuğu Japon Yuki Tsunoda emanet edecek. Orta sıraları zorlaması konusunda güvendiği isim ise Fransız Pierre Gasly olacak.


Geçtiğimiz yılı puansız kapatan tek takım olan Williams’da ise yeni sezondaki en büyük hedef puan ya da puanlar almak. Geçtiğimiz sezon takımın kurucusu olan Frank William’ın yeni sahiplerine devrettiği efsane İngiliz takım, eski günlerine dönüşün yollarını yeni sahipleriyle arayacak.

İngiliz pilot George Russell ile sözleşmesi devam eden Williams’ın diğer koltuğuysa Kanadalı Nicholas Latifi’ye emanet.

İngiliz pilot George Russell ile sözleşmesi devam eden Williams’ın diğer koltuğuysa Kanadalı Nicholas Latifi’ye emanet.
Yeni Kurallar
Bu yıldan itibaren ilk defa uygulanacak olan harcama limiti en çok dikkat çeken kural değişikliği oldu. Takımlar en fazla 145 milyon dolar harcayabilecek. Bu harcama limiti içerisinde, takımların pilotlarının ve üç büyük yöneticisinin maaşları yer almıyor. Ayrıca her yarış sonrasında takımların limitlerine 1 milyon dolar yeni harcama hakkı getirilecek. Takımların limitleri aşması durumda, yeni düzenlenmelere göre takımlara ceza kesilebilecek. Aşım seviyesine göre farklı yaptırım modellerinin uygulanması hedefleniyor. Teknik kurallardaysa yere basma gücü olan downforce etkisini %5 azaltacak şekilde bazı değişiklikler yapıldı. Araç tasarımlarındaki bu ufak değişiklikler takımların mühendisleri tarafından hızlı bir şekilde güncellendi. Ayrıca Mercedes tarafından geçtiğimiz sezon geliştirilen dual-axissteering (DAS) adındaki bir direksiyon teknolojisi, Formula 1 yönetimi tarafından yasaklandı.
Yarış Takvimi
2021 sezonu yarış takvimi oldukça yoğun. F1 tarihindeki en çok yarışın koşulacağı sezon olacak 2021 takvim yılı, dokuz ay sürecek yoğun bir maraton görünümünde. Salgın tedbirleri gereği iptal edilecek bir yarış olmazsa, hız tutkunları bu yıl 23 yarış izleyecek. Takvim açıklandıktan kısa bir süre sonra ilk değişikliklerin gelmesi, 2020’deki gibi büyük değişikliklere sahne olur mu sorularını yöneltti. Sezona mart ayının başında Avustralya GP ile başlanması planlanırken Albert Park’taki yarış Kasım ayına ertelendi. Ayrıca sezonun 2. yarışı olacak Çin GP de takvimden çıktı. Böylece sezona, aslında sezonun 3. ayağı olan Bahreyn’deki Sakhir Pisti’nde başlanacak. Takvime yeni eklenen tek ülke ise Suudi Arabistan. Formula yarışlarına ilk defa ev sahipliği yapacak Suudi Arabistan, başkenti Cidde’deki sokak pistiyle bu zirve organizasyonun yeni üyesi oldu.
Yarış Grand Prix Yarış Günü
1 Bahreyn Grand Prix 28 Mart
2 EmiliaRomagna Grand Prix 18 Nisan
3 Portekiz Grand Prix 2 Mayıs
4 Portekiz Grand Prix 9 Mayıs
5 Monako Grand Prix 23 Mayıs
6 Azerbaycan Grand Prix 6 Haziran
7 Kanada Grand Prix 13 Haziran
8 Fransa Grand Prix 27 Haziran
9 Avusturya Grand Prix 4 Temmuz
10 Britanya Grand Prix 18 Temmuz
11 Macaristan Grand Prix 1 Ağustos
12 Belçika Grand Prix 29 Ağustos
13 Hollanda Grand Prix 5 Eylül
14 İtalya Grand Prix 12 Eylül
15 Rusya Grand Prix 26 Eylül
16 Singapur Grand Prix 3 Ekim
17 Japonya Grand Prix 10 Ekim
18 Birleşik Devletler Grand Prix 24 Ekim
19 Meksika Grand Prix 31 Ekim
20 Brezilya Grand Prix 7 Kasım
21 Avustralya Grand Prix 21 Kasım
22 Suudi Arabistan Grand Prix 5 Aralık
23 Abu Dabi Grand Prix 12 Aralık
Musa Cankat Koç / tr.beinsports.com