Digiturk CEO'su Yousef Al-Obaidly'den önemli açıklamalar
Yayınlanma Tarihi 1 Aralık 2021 Çar 17:00
Güncelleme Tarihi 1 Aralık 2021 Çar 15:35
Güncelleme Tarihi 1 Aralık 2021 Çar 13:24
Güncelleme Tarihi 1 Aralık 2021 Çar 12:51
Güncelleme Tarihi 1 Aralık 2021 Çar 12:26
Video yükleniyor...
beIN MEDIA GROUP ve Digiturk CEO'su Yousef Al-Obaidly, spor yayıncılığının geleceğini; TV ve internet tabanlı dijital platformların yani OTT'nin sağlıklı bir karışımının şekillendireceğini söyledi.
Katar'ın başkenti Doha'da 28-29 Kasım tarihleri arasında düzenlenen "Sporun Liderleri Konferansı'nda konuşan Al-Obaidly, "Doğrusal yani lineer televizyon yayıncılığının geleceği konusunda iyimserim. Dünya tarihindeki gelmiş geçmiş en çok izlenen yayınların yüzde 25'ini canlı spor yayınları oluşturuyor. Hiçbir platform bu anları, doğrusal TV yayınından daha iyi sunamaz. Sonuçta penaltı atışının sonucunu, ara belleğe alma veya aşırı yüklenmiş geniş bant bağlantıları gibi sebeplerden dolayı komşunuzdan 5 saniye sonra görmek istemezsiniz. Ve unutmayın, dünyadaki her pazar Silikon Vadisi'nin internet altyapısına sahip değil. Elbette geleceğin doğrusal TV yayını olduğunu söylemiyorum. Bu fikirden çok uzaktayım. Tv ve OTT'nin sağlıklı bir karışımı, ücretli ve ücretsiz yayın, dengeli bir yaklaşımdır. Hem uydu TV yayını hem de bir OTT platformu, her büyük medya şirketinde bulunuyor.
Gelecekteki herhangi bir yayıncı için kritik kombinasyon; 1: Kaliteli içeriğe sahip olmak, 2: Bu içeriğe geniş bir alanda erişim sağlayabilmek ve 3: Yayın haklarının edinilmesi ve tüketiciye doğru fiyata sunulmasıdır" ifadelerini kullandı.
Dünya Kupası'nın 2 yılda bir yapılması hakkında ortaya atılan önerileri de değerlendiren beIN MEDIA GROUP ve Digiturk CEO'su Yousef Al-Obaidly, "Dünya Kupası'nın 2 yılda bir düzenlenmesini isteyenler, gereğinden fazlası için baskı yapıyor olabilirler. Bu konuda daha dikkatli olmaları gerekiyor. beIN, dünyanın en büyük spor hakları yatırımcılarından biri. Bu yüzden size deneyimlerime dayanarak söylüyorum ki; yayıncılar premium ve özel ürünlere değer veriyor. Reklamverenler ve sponsorlar da aynı şeyi düşünüyor. Sonuç olarak, Dünya Kupası'nın 2 yılda bir olacak şekilde daha sık düzenlenmesi, iki kat değerli olacağı anlamına gelmez. Bu yüzden ne dilediğinize dikkat edin" ifadelerini kullandı.
Korsan yayınla mücadele hakkında da konuşan Al Obaidly, "Korsanla mücadelenin arka odadan, toplantı odasına taşınması gerekiyor. Federasyonların, liglerin, kulüplerin ve yayıncıların CEO'ları çatılara çıkıp bu konuda haykırmalı. Üst düzey politikacıları da bu konuda bilgilendirmeliler. Onlarla birlikte çalışmalılar. En büyük yayıncının yasadışı IPTV olduğu bir dünyada spor endüstrisi nasıl büyüyebilir? Geri dönüşü olmayan noktaya kadar beklemeyelim. Aksi halde geri dönmenin bir anlamı olmayacak." dedi.