Çok değil. Yaklaşık 1.5 yıl önce yuh çekilen Ay-Yıldızlılar’a adeta sihirli bir değnek dokundu. Fitil Kazakistan maçıyla ateşlendi, 13 maçlık yenilmezlik serisinin getirisi EURO 2016 finallerine katılma hakkı oldu. Işığı ve inancı gören Türk halkı da hazırlık maçı demeden statları doldurdu, TV’de reyting rekorları kırıldı, forma satışları patladı.
Tarih 12 Kasım 2014. Dünya Kupası Elemeleri’nde umduğunu bulamayan Türkiye, Kadıköy’de Brezilya’yı konuk etti.
Stadı dolduran az sayıda taraftar, Brezilyalı yıldızlara ‘oley oley’ şeklinde tezahürat yaparak oynanan kötü futbola tepkisini koydu. Televizyonda yayınlanan mücadele, sıradan dizilerden dahi daha az takip edildi. 2008’de Avrupa üçüncüsü olan Ay-Yıldızlı takımımızın bu duruma düşmesinde kuşkusuz EURO 2016 Elemeleri ilk iki maçında İzlanda ve Çekler’e karşı alınan mağlubiyetlerin bir yansıması oldu. Artık inanç yitirilmiş, maçlar izlenmez olmuş, bozuk ruh hali kötü sonuçlarla bize geri dönmeye başlamıştı.
2008 RUHUNA DOĞRU... Kötü gidişata bir dur demenin zamanı gelmiş de geçiyordu. 16 Kasım 2014’te fitili ateşleyen Kazakistan zaferi, kaybolan inancın küllerini yeniden alevlendirdi. Fatih Terim önderliğindeki A Milliler, hırsı ve azmini potansiyelleriyle birleştirerek, EURO 2016 elemerinde tarih yazdı ve üst üste alınan galibiyetlerle en iyi üçüncü olarak Fransa biletini cebine koydu.
REYTİNGLER PATLADI 2002’de Dünya 3.’sü, 2008’de ise Avrupa 3.’sü olan bir ülkeye erken pes etmek elbette yakışmazdı. Futbolcular inandı ve başardı. Ardından Brezilya maçında Sambacılar’a ‘oley’ çeken taraftarlar, statları tıklım tıklım doldurarak Ay-Yıldızlı formanın peşinden hayallerine yürümeye başladı. Milli maç görünce kanal değiştiren izleyici, Avusturya maçında reytingleri alt üst etti. En çok takip edilen ‘Survivor’ yarışmasının pabucunu dama atan maçta Avusturya’yı dize getiren A Millilerimiz, 2008 ruhunu yeniden tüm Türkiye’ye hissettirdi.
10 GÜNDE 86 BİN FORMA SATILDI Taraftarlar yalnızca maçları takip etmekle kalmadı, desteğini 10 gün önce lansmanı yapılan formaları satın alarak gösterdi. 10 gün içinde yaklaşık 86 bin formanın satılması, A Milli Takım’ın oynadığı futbol ve ortaya koydu başarı inancının bir yansıması oldu. Avrupa Şampiyonası’nın yaklaşmasıyla forma satışının zirve yapması ve Fransa’nın sokaklarının Kırmızı-Beyaz’a boyanması işten bile değil.
BİLEĞİMİZİ BÜKEN ÇIKMADI 1.5 yıl içindeki müthiş değişimle birlikte şahlanan Türkiye’nin Brezilya maçı sonrası sırtını yere getiren ülke henüz çıkmadı. 2015’te 10 maçta 7 galibiyet, 3 beraberlik aldık, FIFA sıralamasında 20. sıraya kadar yükseldik. 2016’da ise Katar’ı devirdik, Antalya’da İsveç galibiyeti aldık, Avusturya’yı Viyana’da yıktık. 3 maç daha kaybetmezsek kendi rekorumuzu egale edeceğiz. Fakat asıl mühim olan Fransa’daki finaller. Ortaya çıkan tablo, kısa süre içinde dibi gören Türkler’in inancıyla neler başarabildiğini gözler önüne serdi. Biz bu takımı, bu arzuyu çok sevdik. Sıra Avrupa sahnesinde dünya devlerini EURO 2016’da peşimizden sürüklemeye geldi.
Aşağıdakilerden hangisi ilginizi çekiyor? Milli Takım haberleri
Euro 2016