Türk futbolunun iki köklü kulübü
Fenerbahçe-
Galatasaray’ın 399. kez karşı karşıya geleceği dev derbi için geri sayım başladı. Bu yılki karşılaşma, her iki takımın da PUMA formaları giymesi ve PUMA’nın 2024/2025 Trendyol Süper Lig için özel olarak tasarladığı ORBITA futbol topunun kullanılacak olmasıyla “PUMA Derbisi” olarak anılacak. Derbinin, 100 ülkede 50 milyondan fazla futbolsever tarafından izlenmesi beklenirken, spor dünyasının unutulmazları arasına girecek.
Fenerbahçe Spor Kulübünün dört yıldır futbol takımı forma sponsoru olan PUMA, bu sezon başında Galatatasaray Spor Kulübü ile de sponsorluk anlaşmasına imza attı. İki dev takımın PUMA formalarıyla çıkacağı yeşil sahanın diğer yıldızı ise PUMA ORBITA topu olacak.
Avrupa ile Asya’yı birleştiren ikonik top
Geçtiğimiz sene de Süper Lig’in topuna imza atan PUMA, 2024/2025 Trendyol Süoer Lig için tasarladığı ORBITA futbol topunun tasarımında Türkiye’nin ikonik köprülerinden ilham aldı. Köprülerin, Avrupa ve Asya’yı birleştirmesi gibi, ORBITA da İstanbul’un iki dev kulübünü sahada bir araya getiriyor, futbolun insanlar arasında kurduğu bağı simgeliyor.
PUMA’nın Trendyol Süper Lig için özel olarak tasarladığı ORBITA futbol topu, estetik ve performansın mükemmel bir birleşimini sunuyor. 12 panelli yapısıyla aerodinamik mükemmellik sağlarken, yüzde 30 daha az dikişli yüzeyi sayesinde topun sürtünme katsayısı minimuma iniyor. Bu da futbolculara, topu daha rahat kontrol etme olanağı tanıyor. ORBITA’nın çift katmanlı köpük yapısı, topun her temasta dengeli bir zıplama ve hız sunmasını sağlarken, yüksek kaliteli PU kaplama, dayanıklılığı ve aşınmaya karşı direnci artırıyor.
Türk futbol tarihinde bir ilk gerçekleşti
PUMA Orbita’nın tasarım sürecinde dev markanın tasarımcılarının özel olarak İstanbul’a geldiğini söyleyen PUMA Türkiye & Levant Bölgesi Pazarlama Müdürü Murat Dülge, “Türk futbol tarihinde bir ilki gerçekleştirerek Süper Lig topunun sadece Türkiye’ye özel tasarlanmasını sağladık. Bu da bizim için büyük bir gurur kaynağı” dedi. PUMA’nın Türkiye için sağladığı bu hizmetle Türkiye ve Türk sporuna verdiği önemi bir kez daha gösterdiğini ifade eden Dülge, Türkiye’nin yanı sıra globalde de büyük ilgi gören derbi sayesinde PUMA ORBITA topun sahadaki “kültür elçisi” olacağını ifade etti.
PUMA’nın Galatasaray ve Fenerbahçe için tasarladığı formalar da Türk futbolu açısından büyük bir önem taşıyor. Galatasaray ve Fenerbahçe’nin
Manchester City, Borussia Dortmund ve AC
Milan gibi Avrupa’nın önde gelen futbol takımlarının da yer aldığı elit kulüpler kategorisine sokan PUMA, futbolcu formalarının tasarımından kullanılan malzemeye kadar her konuda iki Türk kulübüne elit hizmet sunuyor. Forma tasarımında kulüplerin köklü tarihine saygı duruşunda bulunan PUMA, Galatasaray ve Fenerbahçe futbolcu formalarında ULTRAWEAVE materyal teknolojisi kullandı. 4 tarafa esneyebilen özel yapısı, ağırlık ve sürtünmeyi azaltarak futbolcuların sahada daha rahat hareket etmesine imkân tanıyan formalar, sadece 72 gram olmasıyla dünyanın en hafif performans tekstili olma özelliğini taşıyor.
Milan ve Manchester City gibi dev takımların formaları Ordu’da üretiliyor
PUMA’nın Türk sporuna olduğuna kadar ülke ekonomisine katkısı sadece sponsorluklarla sınırlı değil. Başta Galatasaray ve Fenerbahçe sponsorluk anlaşmalarıyla Türk futboluna verilen hizmeti La Liga, Premier Lig, Şampiyonlar Ligi gibi Avrupa’nın en büyük ilk 5 ligiyle aynı seviyeye taşırken, Süper Lig’de toplam 7 takıma forma sponsoru olarak bu anlamda liderlik rolünü üstleniyor.
PUMA, Ordu’daki üretim tesisinde sadece Türk takımlarının değil Manchester City gibi dünyanın dev takımlarının giydiği formaların da üretildiğinin altını çizen PUMA Türkiye & Levant Bölgesi Pazarlama Müdürü Murat Dülge, şu ifadeleri kullandı: “Bizler bu topraklarda doğduk, bu topraklarda yetiştik. Bu topraklarda kazandıklarımızı ülkemize geri vermek gibi bir zorunluluğumuz var.”
“Bu Şehir Bi’ Derbi” kampanyasının yıldızı gerçek taraftarlar
Galatasaray ve Fenerbahçe’ye sundukları “elit” hizmetin aynı olduğunu da vurgulayan Murat Dülge, “Derbinin kazananı, sonuç ne olursa olsun Türk futbolu olacak. Sadece Türkiye değil globalde de büyük ilgi gören bu dev derbide futbolculara sunduğumuz özel tasarım formaların dışında İstanbul’u simgeleyen PUMA ORBITA topumuzla Türk futbolunun marka değerini daha da yukarı taşıyacağız” dedi.
PUMA’nın 21 Eylül akşamı oynanacak dev derbi için hazırladığı sosyal medya reklam filmlerinde ise “Bu Şehir Bi’ Derbi” konseptiyle her iki kulübün gerçek taraftarları günlük şehir hayatında görüntülendi. Aynı zamanda, Kafa Sports iş birliğiyle hazırlanan ve Youtube üzerinden yayınlanacak “Bu Şehir Bi’ Derbi” belgeselinde ise, Fenerbahçe ile Galatasaray için ter dökmüş gelmiş geçmiş en önemli futbolcuların yanı sıra Türkiye’nin en önde gelen tarihçi ve yazarlarından Prof. Dr. İlber Ortaylı yer alıyor. Derbi heyecanını birebir yaşamak isteyen taraftarlar ise, yarın (20 Eylül) PUMA İstinyePark mağazasında, efsane futbolcular Semih Şentürk ile Ümit Davala ile bir araya gelerek çok özel bir derbi sohbetine katılım gösterecekler.